יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

דרך כל מדף - הדרכה לבניית מדף מיוחד

לפני כחודשיים החלטתי לשחרר רגלי שולחן שעמדו אצלי כבר זמן רב וחיכו לתורם כדי לקבל התייחסות כלשהי ממני. לאחר זמן, כשהבנתי שהם כנראה לא יקבלו ממני כל התייחסות, החלטתי לעבירן הלאה למישהו שכן יתן להן את היחס הנאות. פרסמתי תמונה בפייסבוק עם הכותרת "למסירה".

לילך הייתה הראשונה לבקש, אך ביקשה לשמור אותן לעוד שבוע. כמובן שהסכמתי. לאחר שהשבוע חלף, לילך הודיעה שלא תוכל לקחתן, ולי לא היה כוח להתעסק עם זה שוב, אז הן נשארו עוד קצת בחצר.

ואז זה בא. ככה, פתאום. החלטתי להפוך את רגלי השולחן למדף. לשני מדפים יותר נכון, ומכיוון שזה ממש ממש פשוט, החלטתי לשתף בתהליך, כך שתהיה כאן הדרכה ליצירת מדף מיוחד מרגלי שולחן ישן.

אז מה אנחנו צריכים בעצם?

בראש ובראשונה - רגליים של שולחן ישן, שלכם או שמצאתם ברחוב (וזה הכי כיף...).


פלטת עץ אורן ברוחב 20 ס"מ ובאורך שחורג ב - 20 ס"מ מרוחב רגלי השולחן, כך שיהיו לנו "שוליים" של 10 ס"מ מכל צד.

(לגבי עץ האורן ברוחב 20 ס"מ - לא צריך חיתוך מיוחד. קיימת פלטה ברוחב זה בנגריות, צריך לחתוך רק את האורך לפי רצונכם).

צבע ולכה לעץ. אני משתמשת אך ורק במוצרים על בסיס מים, ממליצה גם לכם.

איך מתחילים?

יש לחתוך את רגלי השולחן ברוחב של 15 ס"מ. בציור הבא (או מה שזה לא יהיה, השתדלתי לפחות...), מיקום החיתוך מסומן בצבע אדום.


החלקים המושחרים הם בעצם חלקים מיותרים, ולאחר החיתוך במקומות המסומנים יש להשליכם, ובעצם נשארים לנו בסיסים לבניית שני מדפים.

יש לשייף היטב את הרגליים ולנקותן מלכלוך, שומן שהצטבר לאורך השנים ושיירי צבע ולכה קודמים.


מיד לאחר מכן, יש לשייף גם את פלטת עץ האורן, לנקותה מסיבים, אם יש, ולעגל אותה במעט בקנטים, כדי שהמדף יהיה נעים למראה וכמובן למגע.

השלב הבא הוא חיבור הרגליים לפלטת העץ.


את החיבור אפשר לעשות בתחתית בצורה נסתרת לגמרי על ידי זוית 90 מעלות מפלסטיק שנמכרת בחנויות טמבור המיועדת לכך, ויש בה חורים לברגים.


למי שמתעצל ללכת לקנות, אפשר לחבר בפשטות עם בורג מלמעלה שייצבע בהמשך עם כל השאר. פחות אסתטי, אבל בהחלט אפשרי.

ועכשיו, כשהכל משוייף ומחובר, נשאר שלב הכיף - הצבע!!


לאחר הצביעה רצוי למרוח לכה לשמירה על הצבע ולגימור יפה יותר.

שלב זה אינו הכרחי בצביעה מלאה, אך אם אתם עושים למדף שיופים לאחר הצביעה בכדי להקנות לו מראה מיושן, מומלץ למרוח בלכה שמשמרת את המראה.

ניתן להניח את המדף בסמוך לקיר ללא צורך בקיבוע מיוחד, כל עוד לא יושבים עליו או מניחים דברים ממש כבדים, וניתן גם לתלותו באויר עם מתלים המיועדים לתליית מדפים.

וכן, הפרוייקט הבא הוא צביעת הקיר בחצר...


עכשיו אפשר לשבת מול המדף, לבהות בו ולהשמין מעודף נחת וגאווה ממעשה ידיכם...



את התריס הישן, אגב, אבי קנה לי בשוק ב - 20 ש"ח (כן, עשרים, אין לי מושג איך הוא מוצא אותם...), ואחרי ניקוי יסודי ושיוף חלקי, הלכנו לזגג שהתקין לנו מראה שתלויה במדרגות הבית.

שיהיה לנו שבוע שמח!!
יעל.

33 תגובות :

סיגל בן נון אמר/ה...

מקסים!!!!!
אין עליך ביצירתיות ובמעוף.
ביצוע 10.

אנונימי אמר/ה...

מהמם!! ותודה על כל שיתוף :)
יפעת

חיה שורץ אמר/ה...

יעלי יקרה, בטח שאת לא לבד ואני מלווה כל פרויקט חדש שלך בהערצה ממש, החוש היצירתי שלך מופלא ובנוסף הביצוע חינני מאד. שתי הפינות שצילמת - מקסימות.אגב, אני סורגת כעת כובעי "קוקו" לשתי נכדותי דוגמת הכובעים שסרגת לבנותייך. היות ואני מאותגרת יישומי מחשב, לא מצליח לי הקישור, אז הוא ייעשה מילולית .בכל אופן תודה על שאת מעשירה אותי ברעיונות.שבוע טוב וחודש טוב (כסלו).

מיכל תיק אמר/ה...

יעל. זה כרגיל מושלם!
שבוע טוב
מיכל תיק

אילה בדים-דים אמר/ה...

מקסים!
פינות יפהפיות יש לך בבית.

mekoopelet אמר/ה...

וואו, איזה מהמם, אני רוצה צילום פנורמי של כל הבית....עשית לי חשק לעוד...

אלה אמר/ה...

יעל ודה על השיתוף. מקסים. החמאתי לל גח אתמול בדף הפייסבוק. אבל יותר כיף לראות את הדרך ולדעת שעשית לבד. אגב באיזה שוב קונים את החלון? שוק הפשפשים? תודה רבה על השיתוף

caspit אמר/ה...

חבל על הזמן... המדפים מושלמים, והפינה שארגנת לך שם מדהימה!!! תודה על השיתוף!!!

אנונימי אמר/ה...

איזה כיף ששיתפת בהדרכה.
יש לי שני פרוייקטים בהמתנה אך אני ממש מתחילה ומתקשה בשני דברים:
- השיוף- איך עשית זאת ככ מושלם? עם משייפת חשמלית?

- בחירת הצבע- למה הכוונה בצבע על בסיס מים? מה שם המוצר?

תודה תודה.
מירי.

Hatuli אמר/ה...

זה יפהפה וכל כך יצירתי!!

Meital אמר/ה...

הפינה של המדרגות - מושלמת! בדיוק הצבעים שלי בבית.

תודה על ההשראה!

אנונימי אמר/ה...

מקסים! מצטרפת לשאלה, באיזה שוק אפשר למצא תריסים?

Unknown אמר/ה...

זה פשוט מקסיייים! גם המדפים וגם התריס! חייבת חייבת לעשות סיבוב בשוק הפשפשים!

מושית10 אמר/ה...

רעיון מדליק! יופי של מדף ובאמת: תודה על השיתוף וההסבר.

רחלי גזית אמר/ה...

גאונה מוכשרת שכמוך. רעיון ענק!!! והביצוע הצבעוני והמקסים שמשתלב כל כך יפה עם האביזרים המגניבים האחרים שאת אוספת - פשוט מושלם!

craftifairy אמר/ה...

איזה יופי!

Michal Peled אמר/ה...

כמה יפה
הרעיון
הביצוע
ועכשיו נתת לי רעיון מה לעשות עם ההוא שהתלבטתי לגביו...

ריבי אמר/ה...

את גורמת לי להתחרט שאני לא גרה בבית פרטי עם חצר.... הדרכה מקסימה ותוצרים עוד יותר.

יעל.קיפודים אמר/ה...

גדולה! רעיון ענק, יופי של ביצועים, והפינה במדרגות הופכת קורצת יותר ויותר! (משכירה?)

מימס mimms אמר/ה...

יעלי המהממת,כרגיל (וזה לא "רגיל")
הרעיונות שלך עם מעוף, מדהימים
ועושים חשק ללכת ולחפש רגליים ש"איבדו" שולחן! :o))

יעל - קונדסונים אמר/ה...

יעל, זה מהממממם. תודה על ההסברים. זה יצא נפלא. תתחדשי.

יעל אמר/ה...

סיגל, יפעת, חיה, מיכל, אילה, מקופלת, אלה, כספית, חתולי, מיטל, הילה, מושית, רחלי, craftifairy, מיכל, ריבי, מימי ויעלX2 - תודה גדולה לכולכן על הפרגון והמחמאות, חיממתן את ליבי וחיזקתן את תחושותי ודרכי :)
מירי - את השיוף של רגלי השולחן עשיתי ידנית היות ואינן ישרות אלא מעוגלות ומתעקלות ומכונה היתה רק הורסת הותן. את הפלטה שייפתי במשייפת חשמלית.
לגבי הצבעים - צריך לבקש בטמבוריות צבע על בסיס מים, לא משנה האם זה של נירלט או של טמבור. אני עובדת עם שניהם ושניהם מעולים.
לגבי התריס - זה משוק הפשפשים - אבל אני לא מוצאת שם בכאלה מחירים... לאבא שלי יש הברקות משם מדי פעם, ולכן מזל שהוא שלי... ;-)
שיהיה לנו שבוע נפלא!

חתולי8 אמר/ה...

מקסים!!!
כל כך , כל כך מקסים!!!!
הכל!!!!!!!!!!!

ציפי לוין אמר/ה...

מוכשרת ככ, מחליטה ועושה, ידי זהב!! כל הכבוד על הרצון והתושיה, ועל הכישורים!! יצא מהמם, כמובן!!

חגית אמר/ה...

מקסים מקסים מקסים!!!
גם ידי זהב וגם ראש יצירתי! בטוחה שהבית שלך מדהים ביופיו ומיוחד.

ד"א, אשמח אם אוכל לקבל את מספרי הגוונים שצבעת איתם.
תודה!

Smadar אמר/ה...

איזה פינות יפות !!!
והצבעים מטריפים !
והרעיונות נפלאים, כרגיל :)

ליטל אמר/ה...

יעל זה פשוט מהמם!!!!!
כל הכבוד על הרעיון המדהים ועל היצירתיות הבלתי נגמר....
המשיכי כל זה פשוט תענוג לעקוב אחריך

Tal אמר/ה...

מהממת!!!!!!!!!!!! כל דבר שאת נוגעת בו הופך לזהב מצופה יהלומים!!!!

רעיון אדיר ובאמת פשוט לביצוע...

עם איזה לכה את מצפה את הצביעה?

יעל אמר/ה...

הי חגית, סליחה על העיכוב בתשובה, מספרי הגוונים הם -
אקווה - מספרו 1131P - CRISP GREEN
צהוב - מספרו 7033D - GOLDEN DOME

וטל - הלכה שאני משתמשת בה תלוייה בייעוד - אם זה לחצר - אז רק יאכט ורניש. אם זה לפנים הבית אז לכה אקרילית משי מט על בסיס מים של נירלט - נראית כמו חלב). ו.... כבר כמה ימים שאני חושבת על זה - אפשר עוד בבושקות מאבא שלך?
ליטל - חיממת את ליבי, תודה!
ולכל השאר - תודה רבה!!

ויטרינה אמר/ה...

איזה מזל שלילך ויתרה !
הם היו עומדים אצלי חודשים (אני מפחדת לומר שנים), ובסוף מקסימום חוזרים לייעודם המקורי ! תקשיבי את אלופה....
כל הכבוד . ועכשיו ואני ממש מתה לבוא לקפה ולראות הכל בלייב!מתגעגעת
נשיקות יקירה !

אנונימי אמר/ה...

הי יעל.

תודה על תשובתך.
צבע על בסיס מים- הקוונה סופרקריל לדוגמא? הצבע שצובע קירות?
מה לגבי פוליאור? (היקר להחריד)

ובאיזה נייר שיוף את משתמשת? מס?

שוב תודה. מירי.

יעל אמר/ה...

הי מירי - רק לא סופרקריל. זהו צבע לקירות!! כשצובעים עץ בצבע קירות הם גם נראים בהתאם. אני משתמשת רק בפוליאור של טמבור (כן, למרות שהוא יקר) ובאוניאור של נירלט. התוצאה אחרת לגמרי ושווה את העלויות.
הלכה, אגב, יקרה הרבה יותר, אבל שווה כל שקל בגימור.
אני חושבת שאם כבר משקיעים עבודה ומאמץ, צריך גם להנות המהתוצאה של העמל.
שיהיה בהצלחה,
יעל.
אה, ועוד דבר - תקני את הצבעים בטמבוריו פשוטות. הן יותר זולות מהום סנטר ודומיו...

gordonadav אמר/ה...

הי יעל,
אנו חברות בפייסבוק אבל זאת הפעם הראשונה שקראתי את הבלוג המקסים שלך.
כייף גדול,נעים וחמים,משרא ומפרה.תודה,לאה