יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

אנגליה (טוב, נו, כמעט...)

כבר המון זמן שאנו רוצים לנסוע לאנגליה, רק שבכל שנה יצא לנו לטוס ליעד אחר, שהיה קסום ומופלא לא פחות, כן? אבל לא היה אנגליה...

זה לא שהמלכה חיכתה לנו, או משהו כזה, פשוט משהו באנגליה נראה לנו קסום קצת יותר מהשאר, והרגשנו שאנחנו  חייבים לבדוק את העניין מקרוב.

השנה החלטנו שאנחנו טסים לאנגליה ויהי מה!

אז החלטנו.

בפועל, כשחיפשנו כרטיסי טיסה לאנגליה, מצאנו כרטיסי טיסה להולנד במחיר אוטובוס הלוך ושוב לאילת בערך, אז שלא נקנה?? ברור שנקנה!
רק אחר כך חשבנו על כך שלא יתכן ששוב לא ניסע לאנגליה בטיול הגדול, אז החלטנו לעשות את הטיול קצת יותר גדול, וקנינו כרטיסי טיסה להמשך הנסיעה מהולנד לאנגליה, ורק אז באמת ישבנו לחשוב מה עושים עם כל זה .
בדרך לטיול הגדול היה לנו יריד גדול לצלוח, פריצת דיסק לצרוח, ועוד כל מיני דברים שגזלו ממני כוח ואנרגיות, ואלו הן הסיבות העיקריות להיעדרותי מכאן.
לא יכולתי להתמודד בכל החזיתות, גם ככה התקופה היתה עמוסה עד כדי הזיה (ואת זה אני אומרת היום, כשחכמת הבדיעבד מציפה אותי...), ולא הייתי פנויה מוחית ומחשבתית לכתיבת פוסטים בנוסף לכל.
אז איפה היינו? אה, בטיול הגדול!
אל הטיול הזה יצאתי חצי נכה. לאחר סדרת זריקות קורטיזון, כמויות אדירות של רעל שנקרא ארקוקסיה בחסות החוק, טיפולי שיאצו ממוקדים והרבה כח רצון, הצלחתי לעמוד על רגלי ולהגיע לשדה התעופה.
הטיסה להולנד עברה יחסית בשלום, הודות למקום המשודרג והמשפחה השמחה מאשדוד שאומנם ישבה לידי במטוס, אבל בעצם היתה בחופשה על חוף בכינרת, על כל המשתמע מכך, חוץ מבגדי הים...
הגענו בלילה, מהשדה נסענו למלון, למקלחת ושינה טובה. ואת הטיול התחלנו בעצם רק למחרת בבוקר, צעירים, רעננים, ומצפים בכיליון עיניים לבאות.
הכיוון הכללי שלנו היה איזור כפרי, ולכן שכרנו בית מהמם לכל השבוע, בכפר שנקרא Polsbroek, וממנו יצאנו בכל יום ליעדים שרצינו לבקר בהם.

זו הרפת שמאחורי הבית...
זה הבית...
זו החצר..

וזה "אמא, תראי מה מצאתי בחצר..."
במצב שבו הייתי, הייתי מסתפקת במנוחה בבית עצמו כל השבוע, אבל היו יעדים ומטרות, לראות ולקנות, ולכן יצאנו בכל יום, לגמרי באיזי, ונשמנו את אויר הולנד עמוק עמוק לריאותינו.
התחלנו באוטרכט. עיר מהממת שתמיד כיף לחזור אליה. הטיול לאורך הגדה בחלק העתיק של העיר, חנויות הוינטאג' המהממות שגודשות אותה והאווירה הכללית בעיר מושכים אותנו אליה שוב ושוב.
הפעם, בנוסף לכל אלה, נכנסנו גם לביקור במוזיאון תיבות הנגינה שנקרא Museum Speelklok, אשר נמצא באחת הסמטאות שמאחורי הגדה המרכזית ונותרנו חסרי מילים לנוכח מה שראינו שם... לדעתי, מוזיאון חובה, ולא, אני לא חובבת מוזיאונים .
רוצה כזה בבית!!! לא נכנס למזוודה...

בשבת נסענו לדלפט. העיירה דלפט ידועה בעיקר בגלל איורי החרסינה בצבעי כחול לבן המפורסמים בכל הולנד, אבל אנחנו נסענו אליה בגלל שוק הפשפשים המתקיים שם מדי שבת, ויסלחו לי אוהבי החרסינה ומוקיריה.
בכיכר המרכזית בחלק העתיק של דלפט יש כנסיה גדולה, ומשני צידיה של הכיכר מתנהלים בו זמנית שני שווקים - האחד שוק ירקות, פירות ושלל מוצרים, והשני, לאורך גדת התעלה, שוק פשפשים גדול ומהמם!!!
בהתחלה רואים דוכנים בודדים, ונראה כי מדובר בשוק די עלוב, אבל ככל שמתקדמים לאורך גדת התעלה, מגלים שמדובר בשוק לא קטן בכלל, ואפילו אחד מהשווים שהייתי בהם! 
יש בו הכל מהכל! והכל במצב מעולה ובמחירים ממש ממש שווים!
כמובן שיצאתי מהשוק עם רכישות שוות, ובידיעה ברורה שאחזור אליו שוב בביקורי הבא בהולנד.
לאחר הסיבוב בשוק הפשפשים עשינו סיבוב שווה גם בשוק השני, ומצאנו שם להפתעתנו את הוופלים ההולנדים המפורסמים בגרסה נטולת גלוטן, דבר ששימח את ליבנו עד מאוד .
את דלפט קינחנו בקפה (שבדיעבד היה הקפה הכי טעים בטיול כולו) ובגלידה בבית קפה הגדול שבכיכר המרכזית.
גאודה
הבוקר בו תכננו לנסוע לגאודה היה בוקר גשום, ולמרות זאת, החלטנו שלא לשנות תוכניות בגלל כמה טיפות...
כשהגענו לגאודה והתחלנו לטייל בכיכר המרכזית, הטיפות הפכו לגשם זועף ואמיתי, ואנחנו, כמו כל ההולנדים שהיו ברחוב, הסתתרנו תחת סככות החנויות שברחוב מכיוון שאי אפשר היה לחזור לרכב.
לאחר שגשם הזלעפות פסק, החלטנו להמשיך ולטייל להנאתנו בעיר המקסימה, ואז, בחושים של ציד, אני קולטת חנות יד שניה ופריטי וינטאג', אחת מהשוות שפגשתי מימי!!! 
היא היתה מדוגמת כמו חנות כל בו מפוארת, והיו בה דברים מעלפים, במחירים עוד יותר מעלפים! אוי, איך שאני חגגתי שם...
שטוחה אני ורדודה, שזה כל מה שאני מספרת על גאודה, אבל מה לעשות, זה מה שעשה לי את זה, ומי שבאמת אוהב את הדברים האלה, לא ימצא אותם בשום מדריך טיולים שקיים. את תולדות העיר, לעומת זאת, ניתן למצוא בכל מדריך ולכן לא אספר אותן כאן.
אבל, רגע ברצינות, גאודה מקסימה!! ממליצה בחום לטייל בה, גם אם אתם לא מחובבי הפשפשים.

נמצאים מול הבניין? החנות המהממת נמצאת משמאל, מעבר לעיקול
סמל וגאוות העיר - גבינת גאודה
ליידן
עוד עיר מקסימה שביקרנו בה, מומלץ לטייל בה במדרחוב שנמצא על גדות התעלה. יש בו שפע של בתי קפה כיפיים ליום שמשי, ושפע של חנויות, מותגים ובכלל, מומלצת למי שבא לערוך קניות.
הבעיה היחידה שמבאסת היא החניה שם... מילא שהיא קצת רחוקה מהמרכז (כעשר דקות הליכה בסמטאות היתה החניה הכי קרובה שמצאנו), היא יקרה יחסית, ואם אין לכם כסף קטן, אתם בבעיה כי אף אחד מבעלי העסקים שם לא מוכן לפרוט אפילו שטר של 5 יורו, ויעידו על כך 2 שקיות הקינמון שקנינו (הדבר הראשון שאיתי ראה בפתח החנות) כדי לקבל כסף קטן כעודף.... .

ואם כבר הזכרנו קניות, אז יש מרכז קניות ענק, כ-20 דקות מאמסטרדם, בעיר Hoofddorp. אם אתם בלי רכב, ניתן להגיע אליה גם ברכבת מהתחנה המרכזית באמסטרדם, וכשיורדים בתחנת hoofddorp לוקחים אוטובוס עד מרכז הקניות (כחמש דקות נסיעה נוספות).

מדובר בקניון ענק, חלקו מקורה וחלקו חיצוני, ויש בו את הרשתות הגדולות בהולנד ובכלל, רק חשוב לזכור שכל החנויות נסגרות בשעה חמש בדיוק! בחמש ודקה, לא תמצאו שם זבוב...

שווקי פשפשים -

מלבד אלה הידועים בכל מדריכי הטיולים, ישנם עוד שווקים שאינם מפורסמים או שידועים רק למקומיים, ולכן כדי לאתר שווקי פשפשים באיזור שלנו, השתמשנו בשירותי האתר הזה, בו מופיע מיקום השוק, אופי השוק, ימי הפעילות ושעות הפתיחה שלו. כך הגענו לשוק פשפשים גדול בעיירה glitz&rizans, ולמרות שהיה שם חם ועמוס, גם משם יצאתי עם שלל מציאות שוות, כך שאני ממליצה תמיד, למי שאוהב כמובן, לא להסתפק במדריכי הטיולים

השלט האהוב עלי בעולם כולו ☺

אטרקציות לילדים -
את חלק האטרקציות לילדים עשינו באגם vlietland ששוכן דרומית לליידן.
בפעם הראשונה הבנות הלכו לפארק החבלים שבו, ובפעם השנייה כל החבורה נכנסה לאיזור המתנפחים ששוכנים על המים, יש שם מתחם סגור שהוא בעצם פארק הרפתקאות שצף על שפת האגם, ובו יש מגוון מגלשות ושאר מתנפחי ענק.
והדבר היחידי שהוציא אותם מהמים בסופו של דבר היה הקור של המים

כמובן שהיינו גם בזאנזה סחאנס (חייבים להראות לילדים איך מייצרים כפכפים הולנדיים, לא?)  ובאמסטרדם, שדי אכזבה הפעם, אבל כנראה שלא באשמתה. אנחנו רגילים לפקוד את אמסטרדם באפריל כל שנה (להלן יום המלך, ישתבח שמו ☺), ולא ביולי, כשמזג האויר חם, והיא מלוכלכת וגדושה בתיירים ברמות שאי אפשר לתאר ו/או ללכת במדרכה בקו ישר...

השבוע בהולנד חלף די מהר למרות שהעברנו אותו בהילוך איטי עד כמה שאפשר.
בתום שבוע הולנד קמנו מוקדם בבוקר ושמנו פעמינו לשדה התעופה בדרך למנצ'סטר לשבועיים נוספים של אנגליה.

סוף סוף אנגליה.... ☺

נחתנו במנצ'סטר, גשם קליל קיבל את פנינו, ולא היו מאושרים מאיתנו. גשם ביולי, גשם ולא קר!

אני לא מאמינה על עצמי שאני אומרת את זה, כי אני שונאת גשם ידועה, אבל נהניתי מכל טיפת גשם שירדה! כל בוקר שהתחיל בטפטוף ומזג אויר סגרירי עשה אותי מאושרת...
בארץ, עם רדת הטיפה הראשונה, אני כמשה עד בוא האביב... אולי אני צריכה לשקול מעבר לאנגליה...

על המשך קורותינו באנגליה אספר בפוסט(ים?) נוסף(ים?), בעיקר כדי לא להלאות.

אבל בינתיים, כדי לפתוח את התיאבון לאנגליה, אשים תמונה אחת, מדהימה בעיני, שהיא כל כך אנגליה, ויסלחו לי כל אוהבי לונדון, אנגליה היא לא לונדון!


המלצות לסיכום הפוסט -

1. שיאצו עושים רק אצל אייל.
2. הבית ב - Polsbroek מהמם, וכך גם המשפחה המארחת, כיף גדול, מומלץ בחום, תגידו לסאסקיה שאנחנו שלחנו ☺.
3. טוסו לאנגליה (טוב, בסדר, אחרי שתקראו את הפוסטים...).

המשך קיץ מעולה לכולנו,
יעלי.

3 תגובות :

Ayelet {Jenny} אמר/ה...

פוסט משובח כמו תמיג! ואני קוראת המון על הולנד עם הילדים. בפעם האחרונה דהייתי שם הייתי צעירונת פעורת עיניים נטולת מחוייבות lol יושבת לתכנן את הקיץ הבא 💜 תודה x

KmoRakefet אמר/ה...

נכון אנגליה היא לא רק לונדון

טושטוש אמר/ה...

אני ממש אוהבת את הכתיבה שלך, היא גורמת לי להרגיש רגע קט שאני בעצם מטיילת איפה שכתבת :)
ממתינה בקוצר רוח לפוסט הבא...